5 Mayıs 2014 Pazartesi

0

ISO 9001 Belgesi Nasıl Alınır?

  • 5 Mayıs 2014 Pazartesi
  • dezda
  • Share
  • ISO 9001 belgesi almaktaki amaç, yapılan iş veya verilen hizmetin bir yönetim sistemi kontrolünden geçtiğini göstermektir. ISO 9001 kalite belgesi standarda uyumlu olarak sistemin kurulduğunun ve denetlendiğinin, bu denetim sonrasında da başarılı olunduğunun göstergesidir.

    Şunu unutmamak da gerekir. ISO 9001, kaliteli ürün demek değildir. ISO 9001 belgeli ürünlerimiz şekilde yapılan reklamlar da yanıltıcıdır. Belge ürüne değil, firmanın yönetim sisteminin denetlenmesi sonucu verilen bir tür sertifikadır.

     ISO 9001 belgesi nasıl alınır?

    “ISO 9001 nedir?” bilmek

    ISO 9001 belgesi nasıl alınır
    ISO 9001 belgesi almaya karar veren bir yönetici ilk olarak “ISO 9001 nedir?” sorusunun cevabını kafasında oturtmalıdır. Araştırılırken, doğru kaynaklar bulunmalı ve doğru bilgi ile neler yapması gerektiğini bilmelidir.
    Kuruluşta yapılacak iyileştirmeler
    ISO 9001 belgesi almaya karar verilen bir kuruluşta minimum olmazsa olmazları araştırmak ve bunların firma üzerinde iyileştirmelerini gerçekleştirmek. En azından bir şekilde çalışma ortamını düzenlemek, kurulacak sistem için uygun ortamı oluşturmak.

    Dokümantasyonun Oluşturulması

    Sistemin istemiş olduğu ve iskeleti diye tabir edeceğimiz dokümantasyon yapısının kurulması aşaması; bir danışman kuruluşla anlaşma sağlanarak da oluşturulabilinir, dokümantasyon hakkında bilgi sahibi bir personel bulundurmakla da işin içinden çıkılabilinir. Dokümanlar oluşturulurken firmayı iyi tanıyan bir yönetim temsilcisiyle çalışmak avantajlıdır. Bu dokümantasyonlar; Kalite el kitabı, Organizasyon el kitabı, Prosesler, prosedürler, formlar ve talimatlardır. Kalite el kitabının ISO 9001 standardı ile aynı yapıda kurulması önemlidir. Organizasyon el kitabı ise personelin görev ve yetki tanımlamalarının yapılacağı bir kaynakçadır. Herkes görev ve yetkilerini bilecek ve gerektiği zamanda hangi kişi kimin yokluğunda nerede olacağını ve ne yapması gerektiğini öğrenecektir.

    Eğitimlerin alınması

    ISO 9001 KYS temel eğitimlerinin kuruluşta çalışan tüm personele verilmesi, sistem hakkında herkesin bir bilgi sahibi olması sağlanmalıdır. Sisteme adapte olmayan her bir personel ileride karışıklıklara yol açacaktır. Alınacak eğitimler; ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi, ISO 9001 Dokümantasyon Eğitimi, Belirlenecek iç tetkikçiler için de ISO 9001 İç Tetkikçi Eğitimi’dir.

    Denetim

    Kurulan ve işler hale getirilen ISO 9001 yönetim sistemi, artık bir denetim kuruluşu tarafından denetlenebilir. Denetim kuruluşu diye tabir ettiğimiz kuruluşlar aslında belgelendirme kuruluşlarıdır. Denetim başvurusu yaptığınızda, belgelendirme kuruluşu sizler için uygun denetçi ataması yapacak olup denetim gün ve saatini sizlere bildireceklerdir. Denetiminiz sorunsuz bir şekilde geçerse, ISO 9001 belgesi artık sizlerindir. Her sene denetim yapılacağından 1 sonraki denetime kadar sistem sürekli iyileştirilmeli ve düzenli aralıklarda denetlenmelidir.

    0 Responses to “ISO 9001 Belgesi Nasıl Alınır?”

    Yorum Gönder

    Subscribe