9 Mayıs 2014 Cuma

ISO 9001 Nedir?

  • 9 Mayıs 2014 Cuma
  • dezda
  • Share
  • Kalite: Kalite, bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir. Kalite, müşteri istek ve ihtiyaçlarına göre değişmektedir. Bundan da anlıyoruz ki; kalite, kişiden kişiye göre değişiklik gösteren bir kavramdır.

    ISO, International Organization for Standardization’ın kısaltılmış halidir. Türkçe karşılığı, Uluslararası Standartlar Organizasyonu’dur. ISO organizasyonu, firmalar için çok sayıda kalite standartları oluşturmuştur. Bu standartlara kalite yönetim sistemi denir.
    ISO 9001 Nedir

    ISO, çeşitli hizmet dallarında faaliyet gösteren firmalar için kalite standartları oluşturmuştur. Bu standartlar kalite yönetim sistemi olarak adlandırılır. ISO standartları arasında ISO 9001, ISO 14001, ISO 22000 en yaygın olanlarıdır.

    ISO 9001 Nedir: Müşteri memnuniyetinin sağlanmasına yönelik bir kalite yönetim sistemidir. ISO 9001 standartlarını yerine getiren firmalara da “ISO 9001 Belgesi” verilir. ISO 9001 standartlarını uygulayan firmalar, müşteri memnuniyeti ve pazar avantajı bakımından ISO 9001 gereklerini yerine getirmeyen diğer firmalara oranla birkaç adım önde olurlar.

    ISO 9001 belgesinin bazı ilkeleri vardır. Bunları kısaca saymak gerekirse,
    ·         Müşteri odaklılık ve müşteri memnuniyeti
    ·         Liderlik
    ·         Süreçlere katılım
    ·         Süreç yaklaşımı
    ·         Yönetim konusuna düzenli bir yaklaşım
    ·         Geliştirme ve ilerlemenin sürekliliği
    ISO 9001 belgesini almak isteyen firmaların öncelikle başvuru yapmaları gerekir. Ancak öncelikle firmanın organizasyon içi süreçlerinin ISO 9001 standartlarına uyumlu hale getirmesi gerekmektedir. Organizasyon içi süreçler ISO standartlarına uyumlu hale getirildikten sonra kontrolü sağlanır. Burada önemli bir faktör de çalışanların bu süreçlere uyum göstermeleridir. Tüm bu uyum ve kontrollerden sonra firmalar alanında uzman danışmanlara belge almak için başvuruda bulunabilirler.

    Subscribe